‘KPN rekende woekerrente bij telefoons’

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
KPN heeft klanten illegale woekerrentes in rekening gebracht bij de aanschaf van een mobieltje bij een telefoonabonnement. Dat stelt Consumentenclaim dinsdag op basis van eigen onderzoek. KPN weerspreekt dat het een fout heeft gemaakt.

Amsterdam

Door de hoge rentes zouden klanten van KPN tot 10 euro per maand te veel hebben betaald, berekende de organisatie. Consumentenclaim heeft de telefonieaanbieder gesommeerd de bedragen aan te passen. ‘Ze zijn er kennelijk zelf ook van geschrokken, omdat ze na ontvangst van onze brief hun website direct hebben aangepast’, zegt directeur Stef Smit.

Sinds een uitspraak van de Hoge Raad in 2014 geldt de aanschaf van een smartphone bij een abonnement als koop op afbetaling en dus als lening. Op krediet mag maximaal 14 procent rente in rekening worden gebracht. Bij KPN was dat in sommige g …
Dit is 29% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief