KLM vloog in 2016 het meest punctueel

Economie
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Eerste opsteker voor de KLM: de Nederlandse luchtvaartmaatschappij was in 2016 de meest punctuele in de wereld. Tweede opsteker: de KLM vervoerde in december 8 procent meer passagiers. Over heel 2016 steeg het passagiersaantal met 6 procent tot 30,4 miljoen.

Amsterdam

Vooral de titel van meest punctuele luchtvaartmaatschappij zal KLM deugd doen. Slechts 11 procent van de KLM-vluchten liep in 2016 vertraging op. Vergelijk dat met El Al, de Israëlische maatschappij, waarbij meer dan de helft van de vluchten is vertraagd. Vertraging kan reizen maken of breken. Deze ergernis wordt niet verholpen met een first class of business class ticket.

De cijfers zijn afkomstig van FlightStats, gespecialiseerd in het verzamelen van data over de commerciële luchtvaart. Elk jaar wordt een overzicht gepubliceerd van de luchtvaartmaatschappijen die er het best in s …
Dit is 33% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?