Kledinginzameling commerciëler

DEN HAAG - Grote, charitatieve inzamelaars van tweedehandskleding raken steeds meer omzet kwijt aan commerciële bedrijven en gemeenten.
Daardoor blijft er minder geld over voor het Rode Kruis, Jantje Beton, Warchild en andere goede doelen. Er zijn barre tijden aangebroken voor de liefdadigheid in Nederland, zegt André Jansen, directeur van goededoelen-inzamelaar KICI. Het Rode Kruis spreekt van een bittere pil. Iedere euro die wij minder van KICI krijgen, kunnen we niet spenderen aan mensen in nood, aldus een woordvoerder. KICI is een verbond aangegaan met sportverenigingen om omzet te waarborgen, maar dat staat op de tocht. Gemeenten dreigen het verbond te verbieden, omdat ze geld willen overhouden aan een contract met …
Dit is 18% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?