Klanten willen oog in oog staan met verkoper

Het distributiecentrum van internetwinkel Coolblue in Tilburg. Volgens Coolblue-directeur Pieter Zwart komen er steeds meer producten waarbij uitleg nodig is. Dus heeft Coolblue ook een aantal fysieke winkels. Economie
Het distributiecentrum van internetwinkel Coolblue in Tilburg. Volgens Coolblue-directeur Pieter Zwart komen er steeds meer producten waarbij uitleg nodig is. Dus heeft Coolblue ook een aantal fysieke winkels. | beeld anp / Bas Czerwinski
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
De plaatsen van winkels die failliet gaan, blijven niet leeg. Ze worden gevuld door internetketens die er fysieke winkels vestigen.

Amsterdam

Woensdag Neckermann, donderdag Coolblue: twee internetwinkels die vlak na elkaar aankondigden een reeks fysieke winkels te openen en daarmee bovendien de voorzichtige aftrap deden voor een nieuwe trend: van verkoop puur via de computer, naar verkoop in klassieke stenen winkels. Van bricks naar clicks, zoals de vorige beweging in webwinkel-Engels werd genoemd, wordt dus langzaam van clicks naar bricks.

‘Je kunt inderdaad van een trend spreken’, zegt directeur Hans van Tellingen van winkelonderzoeksbedrijf Strabo. ‘En ik durf zelfs nog wel een stapje verder te gaan: je kunt van de t …
Dit is 11% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief