Klant moet kledingzaak aanspreken

DEN HAAG - Consumenten moeten kledingwinkels bestoken met kritische vragen over de manier waarop hun kleding wordt geproduceerd. Dat houdt winkelketens scherp en kan helpen rampen te voorkomen zoals die afgelopen week in een Bengaalse kledingfabriek.

Dat zegt directeur Gerard Oonk van de Landelijke Werkgroep India. Winkelketens zijn gevoelig zijn voor reacties van consumenten. Voor minister Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) is het instorten van de Bengaalse fabriek een nieuw bewijs dat westerse opdrachtgevers, zoals C&A, serieus vorm moeten geven aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. De bewindsvrouw heeft met de Nederlandse textielsector afgesproken dat deze nog dit jaar komt met een plan van aanpak. We mogen niet accepteren dat textielarbeiders enorme veiligheidsrisicos lopen om voor ons spijke …
Dit is 48% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?