Klant moet gratis nieuwe pinpas krijgen

DEN HAAG - De Consumentbond komt in actie tegen de problemen met bankpassen. Door de slechte kwaliteit weigeren pinpassen vaak dienst, ook als ze soms bijna nieuw zijn. In veel gevallen laat de bank de klant dan ook nog betalen voor de vervanging van de pinpas. ,,Onredelijk'', aldus de consumentenbond.
Op een oproep van de bond kwamen bijna tweehonderd reacties binnen van consumenten die met een weigerachtige bankpas kampen. Ook als de pas helemaal niet is beschadigd of gloednieuw is, blijkt een pasje vaak niet bruikbaar. 'Pas onbruikbaar' verschijnt er op de display van de automaat.Banken wijten de problemen vaak aan mobiele telefoons, sluitingen van portemonnees, sleutels, diefstalpoortjes en scanapparatuur in winkels. Die blijken een verstoring van magnetische velden te veroorzaken als de pas er te dichtbij wordt gehouden. De enige oplossing voor klanten is een nieuwe bankpas aan te vrage …
Dit is 18% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?