Klant blieft geen supermarktkroket meer

De supermarktkroket zit in de verdrukking. Voedingsconcern Wessanen merkt het aan de dalende verkopen. De snacker eet liever 'croquetten' met een ambachtelijke uitstraling.
UTRECHT - Is de oer-Hollandse kroket uit de gratie in Nederland? Die van Beckers kampen in elk geval met een fikse dip. De verkopen dalen gestaag met 5 tot wel 15 procent per jaar. ,,We merken een afnemende vraag in klassieke snacks'', zei topman Ad Veenhof van voedingsconcern Koninklijke Wessanen gisteren bij de presentatie van de kwartaalcijfers. Hij schetste een somber toekomstbeeld voor kroket en frikandel. Hun dalende afzet was mede de oorzaak van de ruim 2 procent lagere omzet van Wessanen in Europa. De Nederlandse en Belgische consument vindt de Hollandse frituurhap - classics, z …
Dit is 15% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?