Klachtenstroom over telefonische verkoop

Een Callcenter in Zoetermeer. |foto ANP/Lex van Lieshout Economie
Een Callcenter in Zoetermeer. |foto ANP/Lex van Lieshout

DEN HAAG - De Consumentenautoriteit is vorig jaar bedolven onder klachten over agressieve telemarketing via telefoon, sms en internet.

Malafide bedrijven blijken daarin buitengewoon snel en inventief, aldus de Consumentenautoriteit Marije Hulshof in het jaarverslag over 2008. De Consumentenautoriteit heeft vorig jaar, het tweede jaar van zijn bestaan, vijf maal een boete opgelegd aan bedrijven, voor in totaal 658.000 euro. Daaronder twee aanbieders van sms-diensten. Wizz Mobile kreeg 76.000 euro boete wegens misleiding op speciaal op kinderen en jongeren gerichte websites zoals spele.nl en clipjes.nl. Daar werd gesuggereerd dat er gratis ringtones waren te downloaden, terwijl het in werkelijkheid ging om een abonnement …
Dit is 23% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?