Klachten over dure uitvaart

HUIZEN - Nabestaanden van overledenen hebben in 2004 de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen vooral benaderd met klachten en vragen over financile aspecten van een uitvaart. In totaal dienden zij 93 klachten in. De Ombudsman beoordeelde negentien als terecht.
In die gevallen is een vergoeding toegekend, aldus de stichting in zijn jaarverslag. De meeste toegekende klachten gaan over rekeningen. In enkele gevallen werden fouten van de uitvaartondernemer aangerekend. Zo gingen een T-shirt en een bril onbedoeld mee het graf in en werden sieraden verbrand tijdens een crematie. In twee gevallen verliep de plechtigheid wat chaotisch. Een keer bleek de kist te smal voor de overledene, de in allerijl gehaalde passende kist was beschadigd.In eenderde van de gevallen was de Ombudsman onbevoegd of niet-ontvankelijk. Hij bestempelde 22 klachten als onterecht. E …
Dit is 30% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?