Kinderschap wordt (iets) rustiger

De snoepgoedverpakkingen van huismerken op deze foto worden ontdaan van de jolige figuurtjes om het schap wat rustiger te maken. De A-merken blijven vooralsnog ‘characters’ inzetten bij kindermarketing. Economie
De snoepgoedverpakkingen van huismerken op deze foto worden ontdaan van de jolige figuurtjes om het schap wat rustiger te maken. De A-merken blijven vooralsnog ‘characters’ inzetten bij kindermarketing. | beeld Aurélie Geurts
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Na de Plus schrapt nu ook Albert Heijn de kinderhelden van koek- en snoepverpakkingen. Een triomf voor de Alliantie Stop Kindermarketing. Maar de grote A-merken denken er niet aan om hun wikkels strip-figuurvrij te maken.

Amsterdam

Het is een bekend beeld. Krijsende kinderen in de gangpaden van de supermarkt. Bij de aanblik van Maya de Bij, Kabouter Plop of K3 op een snoep- of chipsverpakking, wil het kroost nog maar één ding. Biggelende tranen en trommelende vuistjes op de vloer. Probeer als ouder dan maar eens weerstand te bieden.

Als het aan Albert Heijn ligt, wordt het in de toekomst rustiger in de gangpaden van de supermarkt. Nadat Plus in juli had aangekondigd veertig ongezonde huismerkproducten voor kinderen te zullen strippen van kinderhelden, vaak aangeduid als characters, zet AH nu dezelfde stap. Te …
Dit is 9% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief