Jongbloed moet nu echt aan de slag

Uitgeverij Jongbloed vergroot zijn positie op de christelijke mediamarkt door Inspirit over te nemen. |beeld Harry Blokzijl Economie
Uitgeverij Jongbloed vergroot zijn positie op de christelijke mediamarkt door Inspirit over te nemen. |beeld Harry Blokzijl

HEERENVEEN/ZWOLLE - Uitgeverij Jongbloed vergroot zijn positie op de christelijke mediamarkt opnieuw door Inspirit over te nemen. Het doel van een christelijk mediahuis komt daarmee steeds dichterbij. Maar de integratie van CV Koers en andere tijdschriften wordt een flinke klus.

Jongbloed is al jaren een van de grootste bijbeluitgevers ter wereld. Begonnen in 1862 als boekhandel, vormde het familiebedrijf zich ruim een eeuw geleden om tot boek- en bijbeldrukker. Met succes: er zijn wereldwijd maar weinig bedrijven die de kwaliteit van marktleider Jongbloed evenaren. Dat leidt tot orders uit Scandinavië, Amerika en China. 95 procent van de gedrukte bijbels gaat linea recta de grens over. Maar Jongbloed wil meer: een groot christelijk mediahuis, dat is de droomwens van directeur Hugo van Woerden. Maar anders dan het ambitieuze Inspirit, dat blad na blad even snel …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?