Jongbloed: christelijke media blijven

Directeur Hugo van Woerden van uitgeverij Jongbloed: De overname van Inspirit kost ons dit jaar veel geld. |beeld Harry Blokzijl Economie
Directeur Hugo van Woerden van uitgeverij Jongbloed: De overname van Inspirit kost ons dit jaar veel geld. |beeld Harry Blokzijl

HEERENVEEN - Met de overname van Inspirit-tijdschriften als CVkoers staat Hugo van Woerden opeens aan het hoofd van een van de grootste christelijke mediabedrijven. 'Het eind van christelijke media in zicht? Dat is een fabeltje.'

Voldaan, en ook wel een beetje opgelucht. Zo voelde Van Woerden zich nadat de overname van het failliete Inspirit Media woensdagavond eindelijk was afgerond. De laatste onderhandelingen vonden via de telefoon plaats, omdat Van Woerden net in Moskou was om Russische uitgevers te interesseren voor zijn Dwarsligger. Dat compacte boekje, waarbij de tekst een kwartslag gedraaid is en gedrukt wordt op extra dun 'bijbelpapier', is sinds 2006 een flinke inkomstenbron voor uitvinder Jongbloed. Het tekent de man en de onderneming: inventief, voortdurend op zoek naar nieuwe producten en markten. D …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?