Huismerkruzie AH bereikt climax

ARNHEM - De ruzie tussen het supermarktconcern Albert Heijn en merkartikelenfabrikant Unilever beleeft donderdag tegen de middag een hoogtepunt.
De rechter in Arnhem doet dan uitspraak in een rechtszaak die Unilever aanspande. Albert Heijn zou met zijn huismerk bewust merkproducten van Unilever imiteren. Unilever, met alle producten goed voor enkele procenten van de Nederlandse supermarktomzet, eiste in een kort geding twee weken geleden dat Albert Heijn de verpakking van de gewraakte producten aanpast. Het gaat om ijsthee, pindakaas en margarines. Unilever voert deze producten onder de merknamen Lipton, Calvé, Becel, Croma, Blue Band en Bertolli. Albert Heijn maak voor zijn AH-huismerk verpakkingen die volgens de merkartikelenfab …
Dit is 48% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?