Huismerk wint aan populariteit

DEN HAAG - Huismerken worden allang niet meer geassocieerd met lagere inkomens. Je bent juist zelfbewust als je durft te kiezen voor dezelfde kwaliteit, soms bijna hetzelfde uiterlijk als een A-merk, maar wel een lagere prijs. Dus rukt het huismerk op in de winkels én de keukenkastjes, en opent er binnenkort een eerste huismerksupermarkt.
Kees koopt een fles rode huiswijn en giet die over in een lege wijnfles van een duur merk. Vervolgens schenkt hij deze zijn gasten die al klokkend en keurend de hoge kwaliteit prijzen.Tien jaar geleden kon je nog scoren met een dergelijke anekdote. Nu schamen de meeste consumenten zich totaal niet meer voor het gebruik van huismerken. Integendeel, tegenwoordig wijst dit juist op een teken van zelfbewustzijn. De consument bepaalt zelf wel wat hij een goed product vindt en hoeveel hij ervoor wil betalen, zonder dat zich te veel te laten beïnvloeden door reclamecampagnes van grote concerns.In de …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?