Horeca wil af van negatief imago

WOERDEN - De horeca heeft een slechte naam gekregen. De branche wordt beschuldigd van euro-misbruik en de omzet loopt terug. Koninklijk Horeca Nederland (KHN) is deze week een imagocampagne gestart: De horeca, gastheer van de samenleving. Veel horeca-ondernemers verwachten er geen wonderen van.
,,Er zijn veel ongenuanceerde uitspraken over de horeca gepubliceerd'', reageert J. van der Klis van KHN. ,,Wij willen het beeld dat hierdoor is ontstaan, weer rechtzetten.'' Volgens de woordvoerder van de werkgeversorganisatie hebben de media het vermeende euro-misbruik van de horeca-ondernemingen flink opgeblazen. ,,De horeca-prijzen zijn niet extreem gestegen, op een enkele uitzondering na. De ondernemers kregen plotseling te maken met extra kosten en dat verrekenden ze uiteraard in de prijs. Door suggesties dat de euro is aangegrepen om de prijzen te verhogen, gaan mensen minder vaak naar …
Dit is 12% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?