Horeca betaalt gelag supermarktoorlog

WOERDEN/LEIDEN - Wat brouwerijen aan marge inleveren bij supermarkten, halen ze weer terug bij de horeca. Dat zegt de Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Volgens de brancheorganisatie gaat het jaarlijks om een bedrag van 150 miljoen euro.
De KHN wijst erop dat de bierprijs voor horecaondernemers komend jaar met drie tot vier procent zal stijgen, terwijl de bierprijs in supermarkten sinds het begin van de prijzenoorlog met negen procent is gedaald. ,,De horeca betaalt het gelag van de prijzenoorlog in de supermarkten'', aldus de brancheorganisatie.Volgens Heineken, dat ook de merken Amstel en Brandt voert, is er geen enkel verband tussen de ontwikkeling van bierprijs voor de horeca en die bij supermarkten. ,,Omdat de bierafzet in de horeca is gedaald, zijn onze productiekosten gestegen. Hierdoor stijgt de bierprijs voor de horec …
Dit is 27% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?