Honig haakt in op e-nummervrije trend

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Voedingsfabrikant Honig bant nog deze maand alle synthetische e-nummers uit zijn maaltijdmixen en instantsoepen. Volgens Honig hebben consumenten steeds meer moeite met kunstmatige smaakversterkers in pakjes- en zakjesvoedsel.

Den Haag

‘Klanten hebben steeds meer behoefte aan natuurlijke producten, blijkt uit onze klantenonderzoeken’, zegt een woordvoerder van Kraft Heinz Nederland, Honigs moederbedrijf. ‘De synthetische e-nummers in de recepten hebben we daarom vervangen door natuurlijke stoffen.’ De e-nummers verwijzen naar in de fabriek gemaakte ingrediënten, die niet in de natuur voorkomen.

Deze toegevoegde stoffen hebben vaak als doel smaak en houdbaarheid van voedingsmiddelen te verbeteren. Een aantal van deze middelen blijft aanwezig in de Honigrecepten, zoals citroenzuur, paprika-extract en caramel. ‘Natu …
Dit is 19% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief