Hoe moeilijk kan het zijn om internetbankieren makkelijker te maken?

Een mobiel bankkantoor in de Haagse wijk Loosduinen. Veel bankfilialen waar je met vragen terechtkon, zijn gesloten. Economie
Een mobiel bankkantoor in de Haagse wijk Loosduinen. Veel bankfilialen waar je met vragen terechtkon, zijn gesloten. | beeld Jiri Büller / vk
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Alle banken zijn druk aan het digitaliseren, maar de groep Nederlanders die op de oude manier haar geldzaken wil regelen, is nog groot. Zijn zij slachtoffer van ‘digi-dwang’?

Amsterdam

Nee, ze is geen digibeet. Maar bankieren doet Rabobank-klant Maria van der Graaf (53) liever niet op de computer of smartphone. ‘Ik vind vooral het gevoel van controle en het inzicht dat bankieren op papier me geeft, waardevol’, legt ze uit. ‘Ik vind het prettig om alle bankafschriften en overschrijvingsformulieren nog even door mijn handen te laten gaan. Om ze vervolgens relaxed, met een keuterwandelingetje, te posten in de brievenbus op de hoek.’

Ouderwets? Lachend: ‘Welnee! Noem het maar zen, quality time of mindfulness. Dan mag het ineens wel natuurlijk.’

Van der Graaf is nie …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?