Hipsterbaard helpt kappersbranche uit crisis

Bij de klassieke kapperszaak Schorem in Rotterdam is het altijd druk. Economie
Bij de klassieke kapperszaak Schorem in Rotterdam is het altijd druk. | beeld anp / Bas Czerwinski
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Voor het tweede jaar op rij geven consumenten weer meer geld uit aan knippen, föhnen, verven, epileren, pedicures en andere kappers- en schoonheidsbehandelingen. Consumenten gaan vaker naar de kapper en schoonheidsspecialiste en kiezen voor duurdere behandelingen.

Amsterdam

Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag presenteert.

Jarenlang daalde de omzet in de sector, maar sinds 2014 veert die op, volgens het CBS. De omzet steeg vorig jaar met meer dan 4 procent tot ruim 2,1 miljard euro. Dat is de grootste omzettoename sinds 2007, het jaar voor het begin van de economische crisis.

minibedrijven

Opvallend is dat de branche ondanks toegenomen concurrentie tevens meer geld onderaan de streep overhoudt. Het CBS verklaart de winstgroei uit de toename van het aantal eenmans-salons in de afgelopen jaren. Grote kappers …
Dit is 27% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief