Het ontbreekt ING aan empathie in bonusdebat

ING kreeg opnieuw kritiek over zich heen, nadat was gebleken dat een groep zakelijke en rijke klanten persoonlijk tekst en uitleg had gekregen over de bonussenkwestie. |beeld ANP Economie
ING kreeg opnieuw kritiek over zich heen, nadat was gebleken dat een groep zakelijke en rijke klanten persoonlijk tekst en uitleg had gekregen over de bonussenkwestie. |beeld ANP

DEN HAAG - Een bankencode is één ding, je verplaatsen in de klant is heel wat anders. Dat laatste wil bij ING maar niet lukken, zeggen merkendeskundigen naar aanleiding van de verhitte bonussendiscussie.

Volgens hen zal het nog jaren duren voor ING het vertrouwen van de klant weer terug heeft gewonnen. ING kreeg afgelopen weekeinde opnieuw kritiek over zich heen, nadat was gebleken dat een groep zakelijke en rijke klanten persoonlijk tekst en uitleg had gekregen over de bonussenkwestie. De overige klanten moesten het doen met een brief die het concern eerder op de ING-site had gezet. Geen slimme zet, zegt merkendeskundige Rik Riezebos, die vindt dat de bank ten onrechte onderscheid maakt tussen gewone en rijke klanten. ,,Kennelijk is ING bang om rijkere klanten kwijt te raken. Misschie …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?