Het is een kwestie van verleiden

Nederlanders eten graag biologisch, zeggen ze. Maar de portemonnee is sterker dan het ideaal. Toch is er hoop, want consumenten blijken te verleiden. ,,Stop de groente maar in een mooie doos met een ingebouwd venstertje'', adviseert AH-directeur Van der Laan.
DE STEEG - In een volle partytent op landgoed Rhederoord (De Steeg) legt de commercieel directeur van Albert Heijn, Sander van der Laan, het uit. Hoe breng je biologische producten aan de man? Simpel, door 'eerlijke' groente, fruit, zuivel en vlees naast reguliere voeding in de schappen te leggen. Dus geen aparte hoek voor biologische producten, want dan trek je alleen een beperkte groep ,,heavy users'' aan. Van der Laan vertelt dat bijna iedere consument thuis een boodschappenlijstje maakt. ,,Daar schrijven ze op dat ze tomaten moeten hebben, maar niet dat het biologische tomaten mo …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?