Heineken slaat weer aan in Afrika

Wie een ‘lokaal’ biertje drinkt in Afrika, loopt een grote kans dat hij de omzet van Heineken omhoog stuwt. Economie
Wie een ‘lokaal’ biertje drinkt in Afrika, loopt een grote kans dat hij de omzet van Heineken omhoog stuwt. | beeld nd
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Heineken heeft na een jaar slechte verkopen in Afrika het tij weten te keren: het bier van de Nederlandse brouwer glijdt weer volop de Afrikaanse kelen in. Waaraan is de opleving te danken en wat voor bieren verkoopt Heineken eigenlijk in Afrika?

Amsterdam

De vakantieganger op een terrasje in Egypte laat een Sakara-bier aanrukken. Een kroegtijger in Zuid-Afrika neemt een Tafel. In Rwanda bestellen dorstigen een Mutzig. In Nigeria brengt de kelner een Gulder, of een Fayrouz. Wie om een lokaal gerstenat in Ethiopië vraagt, krijgt een Bedele geserveerd. Of een Harar.

Wat voor ‘obscuur’ biertje een Nederlandse toerist ook bestelt in Afrika, de kans is levensgroot dat hij de omzet van Heineken omhoog drinkt. Van de 250 merken die de Nederlandse bierbrouwer wereldwijd voert, zijn er meer dan veertig verkrijgbaar in de twaalf Afrikaanse lan …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?