Heineken doet het onverwacht goed in Europa

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Met speciale bieren heeft Heineken het het afgelopen halfjaar goed gedaan in Europa. Maar wereldwijd wordt de concurrentie steviger.

Amsterdam

Wie geld wil verdienen met bier, moet niet in Europa zijn. Dat was vijftien jaar lang les 1 in het boek Bierbrouwen voor Beginners. De echte groei zit immers in Azië, Afrika en het Midden-Oosten; delen van de wereld waar nog geen uitgebreide biercultuur is. Toch komt het goede nieuws van Heineken maandag uit onverwachte hoek: Europa.

Het gaat prima, vat topman Jean-François van Boxmeer de halfjaarprestaties van zijn bedrijf samen: ‘prima cijfers’. Het Amsterdamse Heineken verkocht bijna overal meer bier, zag de omzet stijgen naar 10,1 miljard euro, er was winst (977 miljoen euro), …
Dit is 16% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief