Greenwheels wil met Pon de zakelijke markt op

De rode autos met groen logo van Greenwheels in de grote steden en bij NS-stations zijn een begrip geworden. |beeld Novum / Bart Maat Economie
De rode autos met groen logo van Greenwheels in de grote steden en bij NS-stations zijn een begrip geworden. |beeld Novum / Bart Maat

DEN HAAG - Pon Holdings, internationaal auto-importeur en dienstverlener, heeft donderdag een aanmerkelijk belang genomen in deelauto-bedrijf Greenwheels. Financiële details over de deal werden niet genoemd.

Greenwheels blijft een zelfstandig opererend bedrijf onder de huidige directie, oprichters Jan Borghuis en Gijs van Lookeren Campagne. De samenwerking tussen Pon Holdings en Greenwheels is onder meer gericht op de verovering van de zakelijke markt voor deelauto's. Ook hoopt Greenwheels, dat behalve in Nederland ook al actief is in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, samen met Pon verder in het buitenland te kunnen uitbreiden. Het heeft zijn oog al laten vallen op grote metropolen als Wenen, Madrid, Parijs en Kopenhagen. 'Met onze deelname in Greenwheels stapt Pon in een snel groeiend …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?