Gezonde producten breken door

ZALTBOMMEL - Consumenten grijpen in de supermarkten opvallend veel vaker naar artikelen met gezonde eigenschappen.
Producten als Becel Pro.activ, Activia, Actimel, Vifit en Yakult groeien als kool. Volgens foodconsultant Anneke Ammerlaan spelen ze in op het groeiende belang dat de consument hecht aan een goede gezondheid. ,,Bovendien hoeven mensen hun levensstijl niet aan te passen om toch met gezondheid bezig te zijn.'' De groei bij deze artikelen is volgens Ronald Laureijsen van onderzoeksbureau IRI Nederland spectaculair. Dit jaar gaat er in de categorie 80 miljoen euro om. Het is een stijging met 64 procent ten opzichte van 2004. De afgelopen jaren is de omzet volgens hem snel opgelopen. ,,De comb …
Dit is 18% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?