Geen toename Valentijnsverkoop

AMSTERDAM - Hoewel het lijkt alsof bedrijven steeds vaker en vroeger beginnen met adverteren rondom Valentijnsdag, blijken consumenten nauwelijks op de prikkels te reageren.
Het aantal kaarten dat geliefden versturen is al jaren hetzelfde. Bloemenveiling Aalsmeer denkt dat de omzet in bloemen op Valentijn uitkomt tussen de 50 en 60 miljoen euro, tegen 56 miljoen vorig jaar. Telefoonbedijf KPN verwacht dat het aantal sms-berichten met ongeveer 15 procent stijgt ten opzichte van een normale dag. ,,Het netwerk ligt niet plat'', aldus een woordvoerder. ,,Maar met een sms ben je ook niet anoniem en dat is bij Valentijn juist wel de bedoeling.'' Op Valentijnsdag geven geliefden vooral veel kaarten en bloemen weg.Volgens TPG Post verstuurden klanten de laatste tien jaar …
Dit is 20% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?