Geen kauwgom, handen uit de zakken

DEN HAAG - De economie draait op een laag pitje en consumenten worden kritischer. De prijs alleen is niet meer genoeg om klanten te binden. Service en presentatie tellen net zo hard mee. Beproefd middel om die laatste twee factoren te testen, is de mystery shopper. Een normale klant, die zijn ogen en oren goed de kost geeft. Donkere zonnebrillen en omhoog geslagen kragen komen er niet aan te pas.
,,Ik ben op zoek naar een telefoon voor mijn dochter'', verzint Irene ter plekke. De verkoper in de telecomwinkel knikt geïnteresseerd. ,,Liefst eentje zonder abonnement, met zo'n prepaidkaart'', gaat Irene verder. Telefoons genoeg, wijst de verkoper op een rek.Natuurlijk wil dochterlief ook foto's kunnen versturen met haar mobieltje. Ook dat kan, bevestigt de verkoper. ,,Met een abonnement.''Wat de verkoper vergeet, is dat het vanaf deze week mogelijk is om foto's te versturen met een prepaidkaart. Pas na voorzichtig aandringen - ,,kan het echt niet met zo'n kaart?'' - herinnert hij zich …
Dit is 9% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?