Geen ijsje in Mall of the Netherlands

Artistieke impressie van de ‘Mall of the Netherlands’ ontworpen door architect Roberto Meyer. Economie
Artistieke impressie van de ‘Mall of the Netherlands’ ontworpen door architect Roberto Meyer. | beeld mvsa
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Internationale allure streeft de vastgoedondernemer na met een nieuw winkelcentrum, kosten een half miljard. Groot en modern, dat scoort toch overal in Europa.

Amsterdam

Het moet het ‘mooiste, grootste en modernste’ winkelcentrum van Nederland worden: de in 2019 te openen ‘Mall of the Netherlands’ in Leidschendam-Voorburg. Op de plek waar nu nog het verouderde winkelcentrum Leidsenhage staat, investeert vastgoedontwikkelaar Unibail-Rodamco bijna een half miljard euro in een verbouwing die grote, internationale winkelketens eindelijk moet verleiden naar Nederland te komen.

Het 45 jaar oude Winkelcentrum Leidsenhage is nu nog een van de vele tragische lotgevallen van Nederland-winkelland. Zo’n winkelcentrum dat vrij snel na de bouw al in een bestuurl …
Dit is 12% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief