Frikandel met een tatoeage

Begin dit jaar kwamen ze op de markt: frikandellen van Mora met een ingebrand mmm-logo. Mora, een onderdeel van voedings- en wasmiddelenconcern Unilever, is zo tevreden over het brandmerk, dat nu ook de loempia's worden voorzien van het mmm-logo; erop geprint in eetbare inkt met een inkjetprinter.
Het laagje paneermeel bemoeilijkt het aanbrengen van het mmm-logo nog wat, maar de bedoeling is dat kroketten straks ook 'getatoeëerd' zijn.Terug naar de frikandellen. Nederlanders eten jaarlijks zo'n vijfhonderd miljoen frikandellen. Inderdaad, gemiddeld 31 stuks per persoon! Daarin zitten bij Mora géén resten van koeienogen of uiers, zoals het gerucht wil. De Unilever-dochter bezweert dat er in een mmm-frikandel vooral kip zit (vijftig procent), naast varkensvlees (veertien procent) en paardenvlees (tien procent). De rest bestaat uit kruiden, specerijen, smaakversterkers e.d.Mora staat erop …
Dit is 17% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?