Free Record Shop wil vrouw als klant

ROTTERDAM - Winkelketen Free Record Shop gaat zich meer op het cadeausegment richten. Het bedrijf van Hans Breukhoven maakte gisteren bekend een belang van 50 procent te nemen in EXPO, een specialist in wenskaarten, wandversiering en andere cadeau-artikelen. Beide ketens gaan experimenteren met gecombineerde winkels.

Breukhoven spreekt van een ,,logische stap''. ,,Ongeveer de helft van onze omzet bestaat al uit cadeautjes. Wij zijn vooral een mannenwinkel, EXPO krijgt merendeels vrouwen over de vloer. Dat maakt de combinatie erg interessant.'' Breukhoven maakt er geen geheim van dat hij het liefst EXPO in zijn geheel had willen overnemen. ,,Maar we hebben nu afgesproken dat we het drie jaar zo laten. Het management van EXPO wil voorlopig de overige 50 procent houden.'' EXPO telt momenteel 75 winkels in de Benelux die door franchisenemers worden gerund en jaarlijks voor ongeveer zeventig miljoen e …
Dit is 45% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?