Felle strijd om de sportklant

Sportschoenen bij Footlocker in de Amsterdamse Kalverstraat. Klanten kopen eerste een goedkoop paar, als blijkt dat ze er echt veel gebruik van maken, investeren ze in duurdere exemplaren. Economie
Sportschoenen bij Footlocker in de Amsterdamse Kalverstraat. Klanten kopen eerste een goedkoop paar, als blijkt dat ze er echt veel gebruik van maken, investeren ze in duurdere exemplaren. | beeld anp / Koen Suyk
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Er is fors te verdienen op de markt voor sportartikelen. Tenminste, voor wie zich op de juiste doelgroep richt.

Amsterdam

Ze doen het helemaal zelf, de winkeliers die sportartikelen verkopen: allemaal maken ze de vergelijking met de sport. In de toespraken bijvoorbeeld, die ze houden wanneer een nieuwe winkel opent, zoals hier in Rotterdam, waarin het wemelt van ‘winnaars’, ‘verliezers’, van ‘debutanten’ die ‘goed presteren’, van ‘strijd’, ‘teamwerk’, ‘topprestaties’.

Maar ook in gebaar draait alles om sport. Zo verraden de hardloopschoenen, de afgetrainde koppies en de bovenbenen van vrijwel al het Decathlon-personeel een gedeelde liefde voor bewegen. En wat te denken van de binnenkomst van de eerste …
Dit is 7% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief