Febo verandert huisstijl: van schreeuwerig naar ambachtelijk

Pop-up automatiek van Febo in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat. Economie
Pop-up automatiek van Febo in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat. | beeld anp / Alexander Schippers
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Verfijnd wit met een rode rand. Zo omschrijft snackketen Febo de nieuwe huisstijl die het bekende kanariegeel vervangt. Het maakt deel uit van een trend in frituurland.

Amsterdam

Wat bouwvakker Kees Smit (65) niet weet, is dat zijn broodje bal met mosterd van de Febo er eigenlijk een is van de meest ambachtelijke soort. Aan de gele lichtbakken met ketchup­rode letters van de automatiekmuur zag hij het nooit af. De kanariegele huisstijl boven de snacks is vervangen door foto’s van knisperende kroketten tegen een rustige witte achtergrond. Drie jaar heeft de Febo erover gedaan om een nieuwe huisstijl te ontwikkelen, maar voor Feboveteraan Smit had het niet per se gehoeven. Hij komt toch al regelmatig voor een balletje. ‘Dat blijft zo, met of zonder nieuw uite …
Dit is 10% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door