Familiebedrijf kan de concurrentie aan

DEN HAAG - Familiebedrijven zouden hun langste tijd gehad hebben. Geen opvolgers meer te vinden, te weinig veranderingsgezind en te kleinschalig om te overleven in het geweld van de ketenbedrijven. ,,Onzin. De laatste jaren is er zelfs een revival.''
Wie in een winkelstraat of een kantoorwijk om zich heen kijkt, zou het haast niet zeggen. De bordjes De Vries en Zn. en Gebr. Janssen zijn grotendeels vervangen door lichtbakken met de logo's van Kruidvat, Blokker en Deloitte. En toch is meer dan de helft van alle ondernemingen in Nederland een familiebedrijf. Dat wil zeggen een bedrijf waarvan eigendom en/of directie in handen is van een ondernemersfamilie.Soms zijn ze niet als zodanig herkenbaar (een multinational als SHV is nog steeds een familiebedrijf) en soms gaat er een zelfstandig ondernemersgezin schuil achter een filiaal van de Blokk …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?