Elsevier raakt vertrouwde naam kwijt na overname

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
New Skool Media neemt Elseviers Weekblad over, het grootste opinietijdschrift van Nederland. Maar het blad, dat al sinds 1891 Elsevier heet, moet wel zijn naam veranderen.

Amsterdam

Alle 106 medewerkers komen in dienst van One Business, het bedrijf dat New Skool Media voor de overname heeft opgericht, en dat voor een derde deel in handen is van Reed Business Nederland, de oude uitgever van Elsevier. Deze vorige eigenaar heeft de naamsverandering afgedwongen, tot woede van de redactie. Hoofdredacteur Arendo Joustra liet weten dat hij ‘flink gefoeterd heeft’ op het voornemen van de directie.

Elsevier heeft 82.000 abonnees, en is daarmee groter dan alle concurrerende opinietijdschriften samen. Maar de oplage daalt hard. In 2007 leek Elsevier nog op weg naar de 15 …
Dit is 47% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door