Elektriek zou het helemaal gaan maken

Op de toonaangevende autoshow van Genève zetten de meeste fabrikanten hun elektrische autos eerder deze maand nog wel plichtmatig in hun stands, maar de show werd gestolen door zuinige benzine- en dieselautos. |beeld AP / Uli Deck Economie
Op de toonaangevende autoshow van Genève zetten de meeste fabrikanten hun elektrische autos eerder deze maand nog wel plichtmatig in hun stands, maar de show werd gestolen door zuinige benzine- en dieselautos. |beeld AP / Uli Deck

DEN HAAG - De elektrische auto ging het maken en Nederland, met zijn korte afstanden, was de proeftuin. Hoe staat het met de elektrische droom?

Het was juni 2011 toen minister van Economische Zaken Maxime Verhagen de ambitie uitsprak dat Nederland in 2014 tussen de vijftien- en twintigduizend elektrische autos zou moeten tellen. Ook de auto-industrie had er zin in. Op de toonaangevende autobeurs van Frankfurt gaven autofabrikanten hun elektrische wagens in 2011 de mooiste plek in hun stands. Elektriek zou het helemaal gaan maken. Wat is er twee jaar later geworden van die elektrische droom? Nederland wierp zich op als de ideale proeftuin voor de elektrische auto. Met zijn relatief korte afstanden en belastingvoordelen leek N …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?