Einde aan gesjoemel met servicenummers

DEN HAAG - De dure wachttijden van telefonische klantenservices worden aangepakt. Telecomwaakhond Opta mag vanaf het voorjaar boetes uitdelen aan bedrijven die consumenten te lang laten wachten. Ook komt er een geschillencommissie, schrijft staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) aan de Tweede Kamer.
Uit een onderzoek dat Heemskerk heeft laten houden, blijkt dat te veel klantenservices in de ogen van consumenten slecht werken. De irritatie begint als mensen langer dan één minuut moeten wachten en meer dan dertig cent per minuut moeten betalen. Volgens de onderzoekers doet 77 procent van de onderzochte bedrijven het goed. De financiële sector krijgt een pluim. Telecombedrijven doen het minder goed . Ze rekenen vaak meer dan dertig cent per minuut en laten de mensen lang wachten. De Opta mag voortaan bedrijven die hardnekkig de regels aan hun laars lappen gaan beboeten. De geschillencomm …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?