Eerlijke kleding Kuyichi wint terrein

In navolging van het modemerk Kuyichi, zullen dit najaar drie bestaande modemerken overstappen op 'eerlijke kleding'. Eerlijk betekent in dit geval dat de katoen op een biologisch verantwoorde wijze wordt geproduceerd en dat op de plantages en in de naaiateliers betere lonen en betere arbeidsomstandigheden gelden. Kinderarbeid is uit den boze.
door Frans van den BergHAARLEM - De namen van de labels in kinder- , heren- en dameskleding maakt de ontwikkelingsorganisatie Solidaridad pas in het najaar bekend. ,,Dan beginnen we een gezamenlijke campagne. Maar het zijn bestaande merken in Nederland in het betere segment'', zegt Nico Roozen, directeur van Solidaridad.Net als voor de spijkerbroeken en shirts van Kuyichi geldt dat de milieu- en menswaardige productiewijze een hogere prijs betekent voor de consument. ,,Met onze aanpak kan je niet voor een paar tientjes een spijkerbroek voor de Zeeman leveren.''Roozen nam vijf jaar geleden het …
Dit is 10% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?