Een goede naam is het hele werk

Robert Jan Heyning, oprichter van Zigila, tijdens een brainstorm op het kantoor in Zeist. Economie
Robert Jan Heyning, oprichter van Zigila, tijdens een brainstorm op het kantoor in Zeist. | beeld Raymond Rutting
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Het verzinnen van productnamen is een groeiende markt, merkt het bedrijf Zigila uit Zeist dat Chipknip, iDEAL en Ziggo bedacht. Het TomTom-scenario willen ze het liefst vermijden.

Zeist

Een disclaimer vooraf: een waardeloos product met een prachtnaam wordt nooit een succes. En er zijn ook genoeg succesvolle bedrijven met slechte namen. En nog zoiets: als Freddy Heineken geboren was als Freddy Philips: geen probleem. Of als Apple als Tulip door het leven was gegaan: prima.

Dat gezegd hebbende zijn namen natuurlijk van levensbelang, zeker voor Robert Jan Heyning en Joachim ter Haar, die er hun geld mee verdienen. Want waar een rasechte ondernemer ervan droomt zo snel mogelijk naam te maken, dromen zij ervan zo goed mogelijk naam te maken. En dus verzint hun bedrijf Zigi …
Dit is 7% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief