Een delicaat mayorecept

Directeur Michel van Wijngaarden koestert zijn mayonaiserecept, zoals Coca-Cola dat van de enige echte Coke. Economie
Directeur Michel van Wijngaarden koestert zijn mayonaiserecept, zoals Coca-Cola dat van de enige echte Coke. | beeld Raymond Rutting
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Zaanse Mayonaise is populair – zelfs zo populair, dat klanten de tube op hun armen laten tatoeëren. Fabrikant Michel van Wijngaarden: ‘We hebben de tijd mee. Echte mayonaise is door de bewuste consument herontdekt.’

Wormerveer

De proeffabriek van mayonaisefabrikant Van Wijngaarden op het industrieterrein in het Noord-Hollandse Wormerveer kreeg deze maand een nieuwe naam: De Kleine Baas. ‘Toen mijn vader tien jaar geleden het bedrijf nog leidde, was ik verantwoordelijk voor onderzoek en ontwikkeling. Ons researchhoofd noemde mij toen de kleine baas. Mijn vader was de grote baas. Als hij een boodschap kreeg, vroeg hij altijd of die van de kleine of de grote baas kwam’, vertelt Michel van Wijngaarden (41), die inmiddels zelf de grote baas is van de mayofabriek.

Hij zal er niet te veel mee aan de weg timmer …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?