Dure spijkerbroek door recessie goedkoper

AMSTERDAM - Honderd gulden. Vijf jaar geleden was dit de magische grens van verkoopprijzen voor spijkerbroeken. Tegenwoordig wordt al snel tachtig euro voor een jeans betaald en hanteren populaire merken prijzen van gemiddeld 120 euro, maar ook bedragen van 180 euro komen voor.
Door de teruglopende economie en de daarmee gepaard gaande krimpende portemonnee van de consument, laten merken de komende tijd hun prijzen zakken. Met de komst van de nieuwe herfstcollecties, die vanaf juli in de winkels liggen, hebben diverse jeansmerken hun verkoopprijzen aangepast. In een interview aan het Nederlandse modevakblad Textilia geeft Carlos Otega, Europees directeur van Pepe, aan dat het prijsbeleid de komende jaren is gericht op broeken die onder de honderd euro liggen. ,,Ik voorzie de komende periode een strijd bij de jeansmerken die boven dat bedrag zijn geprijsd. Daar willen …
Dit is 15% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?