Discounter Action is in trek bij arm en rijk

De Action heeft ongeveer 10.000 wisselende producten in de schappen liggen. Steeds meer Nederlanders snuffelen er op zoek naar leuke koopjes. |beeld Raymond Rutting Economie
De Action heeft ongeveer 10.000 wisselende producten in de schappen liggen. Steeds meer Nederlanders snuffelen er op zoek naar leuke koopjes. |beeld Raymond Rutting
AMSTERDAM - De winkelketen Action heeft geen reclamebudget. Maar het bedrijf groeit in sneltreinvaart.
In tegenstelling tot veel concurrenten in de retailsector opent Action wekelijks nieuwe filialen. Ook wint het bedrijf snel aan populariteit onder klanten met een hoger inkomen. Dat blijkt uit de jaarcijfers die de discountketen gisteren presenteerde. Action groeide, geheel tegen de trend in, met 22 procent naar een totale omzet van 873 miljoen euro. Het is een opvallende groei, want met heel veel retailers gaat het niet zo goed in Nederland, zegt Laurens Sloot, hoogleraar retailmarketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Denk aan de Free Record Shop. Of de Schoenenreus. En dan is daa …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?