Dip ontmoedigt Unilever niet

ROTTERDAM - Unilever blijft vasthouden aan zijn doelstellingen van het vijfjarenplan Weg naar groei, ook nu het economisch slechter gaat. ,,Wij zijn niet totaal immuun voor wat er met met de economie gebeurt'', aldus bestuursvoorzitter A. Burgmans van het Brits-Nederlandse voedings- en wasmiddelenconcern gisteren bij de presentatie van de halfjaarcijfers.
,,Maar ik blijf het zeggen, mensen blijven ontbijten en stappen nog steeds onder de douche.''Unilever is daarom niet zo gevoelig voor de economie als andere ondernemingen, zoals die in het toerisme. ,,In vergelijking met recessiegevoelige bedrijven zijn de verschillen bij Unilever ten opzichte van eerdere kwartalen gering'', vindt de topman.Het concern zag in het tweede kwartaal de groei van zijn zogeheten vierhonderd sterke merken terugvallen tot 3,1 procent. Volgens de strategie Weg naar groei moeten deze merken, onder meer Ola, Knorr en Liptonice, jaarlijks een toename laten zien van vijf t …
Dit is 19% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?