Dieetproducten drukken winst Unilever

AMSTERDAM - Dieetproducten van Slim Fast vinden steeds minder aftrek.
De verkopen liepen zo scherp terug in het tweede kwartaal dat Unilever opnieuw fors heeft afgeboekt op de boekwaarde van de producent van maaltijdvervangers. Mede daardoor kelderde de winst met ruim een kwart, aldus het voedings- en wasmiddelenconcern donderdag. In de Verenigde Staten bleef de malaise nog beperkt tot de voedingsmiddelen. In Europa daarentegen bleven de marktomstandigheden over de hele linie moeilijk. Daar valt nog het nodige te doen om de concurrentiepositie te verbeteren, aldus het concern, bekend van Knorr-soepen, Dove-zeep en Iglo-vissticks. ,,Vooruitkijkend verwachten we g …
Dit is 22% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?