De messen worden geslepen

In de Verenigde Staten vechten ze elkaar al jaren het hok uit. De scheermessenfabrikanten Wilkinson en Gilette laten geen kans onbenut om elkaar in de haren te vliegen over octrooien en reclame. De war of the razors, de oorlog tussen de scheermessen, noemen de Amerikanen het al gekscherend.
Het strijdtoneel van de scheermesjesoorlog lijkt zich nu echter te verplaatsen. In Utrecht verschijnen beide partijen donderdag voor de rechter. De inzet is een reclameboodschap waarin Wilkinson haar scheermesjes aanprijst over de rug van Gilette. Sinds het in Nederland legaal is in reclameboodschappen expliciet te verwijzen naar de concurrent, moeten de rechters volop aan de bak. De spelregels zijn namelijk voor interpretatie vatbaar. Je mag je opponent wel noemen in je advertentie of spotje, maar niet 'onheus bejegenen'. En waar ligt nu precies de grens?Wilkinson is in ieder geval over die s …
Dit is 19% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?