De Hond ‘te gezaghebbend’ voor reclame

Maurice de Hond, op een billboard, is het boegbeeld van de reclame campagne van de  Nederlandse Energie Maatschappij. De Reclame Code Commissie zet daar nu een streep door. |foto GPD/Gerard Til Economie
Maurice de Hond, op een billboard, is het boegbeeld van de reclame campagne van de Nederlandse Energie Maatschappij. De Reclame Code Commissie zet daar nu een streep door. |foto GPD/Gerard Til

DEN HAAG - ,,Grappig, ik ben te gezaghebbend om mijn eigen onderzoek aan te prijzen'' , zegt opiniepeiler Maurice de Hond verbaasd.

De Reclame Code Commissie vindt dat de reclamecampagne van de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) met De Hond als boegbeeld niet door de beugel kan. De spotjes moeten worden gestopt, aldus de commissie die klachten over reclames beoordeelt. In de tv-commercials en advertenties stelt De Hond dat 94 procent van de Nederlanders geld kan besparen door over te stappen naar een andere leverancier. Dat bleek uit een onderzoek dat hij in opdracht van het energiebedrijf heeft verricht. ,,Maar nergens zeg ik: stap over naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Ik zeg: vergelijk zelf. Ik sta vo …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?