De eerste zijn is niet altijd simpel

SASSENHEIM - Aparte verfbakjes zijn niet nodig en gemors behoort tot het verleden: dat zijn de voordelen van de 1-2-Paintverpakking van witte muurverven die Flexa, producent van doe-het-zelf-verven, vorig jaar introduceerde. Naar achteren geklapt fungeert het deksel als verfbakje, groot genoeg voor een flinke roller.

Het initiatief voor de nieuwe verfemmer is afkomstig van het Delftse ontwerpbureau FLEX/theINNOVATIONlab, dat daarmee bij Flexa aanklopte. Maar het idee werd niet zomaar toegepast, vertelt Nienke Bloemers, brand manager van Flexa. ,,Het bakje mag niet omvallen en moet gemakkelijk open en dicht kunnen.'' Die eisen hebben inmiddels hun vruchten afgeworpen; onlangs werd de innovatieve verfemmer onderscheiden bij de Amerikaanse I.D. Awards en sinds de introductie in december 2004 vertoont de verkoop een stijgende lijn.ImiterenDe 1-2-Paintverpakking laat zien hoe consumenten voordeel kunnen heb …
Dit is 9% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?