De economie bloeit, maar in de winkelstraat is het crisis

Economie
beeld anp / Koen van Weel en Robin van Lonkhuijsenbron: cbs (cijfers voor 2019 zijn per 1 januari)
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie

De economie bloeit, maar nog steeds vallen er winkelketens om. Hoe kan dat, en vooral: waar eindigt dat? Kies een duidelijke strategie en investeer in klantenbinding. ‘Dan gun je iemand zijn omzet, ook al is het online goedkoper.’

Den Haag

Je zou bijna denken dat Nederland in een recessie verkeert. Vorige week meldde modeketen Sissy-Boy dat het op de rand van faillissement verkeert. Eerder dit jaar werden Coolcat, speelgoedketen Intertoys en Op=Op Voordeelshop al failliet verklaard. Intertoys maakt een doorstart, maar er gaan wel tientallen winkels dicht en honderden werknemers verliezen hun baan.

Toch gaat het economisch juist heel goed in Nederland. Hoe kan het dat winkels blijven omvallen?

Retail- en merkendeskundige Paul Moers ziet meerdere redenen waarom winkels het momenteel ‘buitengewoon moeilijk’ heb …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?