De binnenstad gaat online

|beeld Novum / Michael Jacobs Economie
|beeld Novum / Michael Jacobs

Winkeliers in stadscentra trekken minder klanten door de online concurrentie. Hoe kun je als plaatselijke ondernemer de strijd aangaan met internetshops? De oplossing: de binnenstad gaat online. In Veenendaal en Ede staat 'het nieuwe winkelen' in de startblokken.

Vroeger liep je op zaterdagmiddag voetje voor voetje door de Grotestraat, dé winkelstraat van Ede. Tegenwoordig is het veel rustiger. De winkeliers merken dat, ook in hun omzet. Met de opkomst van internet zijnwe anders gaan winkelen. Waar je vroeger meerdere keren ging kijken voor de aanschaf van een wat duurder product, kijk je tegenwoordig online. Welk merk? Waar moet het product aan voldoen? Koop je het niet op de digitale marktplaats, dan verschijn je als een expert in de winkel. Voor de winkeliers betekent de komst van internet een teruggang van 20 procent aan winkeloppervlakte de …
Dit is 7% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?