Dalende oplage kranten houdt aan

AMSTERDAM - De totale oplage van alle kranten in Nederland is in het vierde kwartaal van 2004 opnieuw gedaald. In totaal kwamen 4.013.547 kranten uit, 3,3 procent minder dan in het laatste kwartaal van 2003. Van de landelijke dagbladen hadden alleen Het Parool en het Nederlands Dagblad eind 2004 een hogere oplage dan eind 2003.
Marcel Kats van Cebuco, marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen, noemt de constante groei van het ND opvallend. ,,Deze krant weet al jaren de band met de abonnees vast te houden en nieuwe lezers aan zich te binden.''De totaal betaalde kernoplage van Het Parool steeg van 71.745 naar 73.093 en die van het ND van 33.814 naar 34.938.Grote verliezers in het laatste kwartaal van 2004 waren Het Financieele Dagblad en Trouw. Beide kranten leverden circa tien procent in, zodat de totaal betaalde kernoplage van het FD nu bijna 50.000 stuks bedraagt en die van Trouw 96.000.Loopt de oplage v …
Dit is 25% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?