Culinaire inspiratie voor de massa

AMSTERDAM - Het maakte de kiwi populair, net als de mango, de passievrucht en de ananas. Allerhande, het gratis consumententijdschrift van Albert Heijn, probeert al 250 nummers lang de massa tot culinaire avonturen te inspireren.
,,Italiaans eten is mede door ons nu bij een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking erg populair. En dan heb ik het niet over macaroni, maar over carpaccio, mozzarella, rucola en bruschetta.'' Toch is het volgens Janine van der Laan, sinds drie nummers eindverantwoordelijk voor het jubilerende Allerhande, niet makkelijk om de supermarktklanten tot de aankoop van een nieuw product te bewegen. ,,De meeste klanten zijn gehecht aan de producten die ze altijd kopen, zeker als het om eten gaat'', zegt ze. Als voorbeeld noemt ze stamppot. ,,Dat is nog steeds een van de meest populaire gerechten …
Dit is 11% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?